solat jumaat; aku & orang Tua:

Author: Tok Tua Sakti /

Ari ni aku pg masjid gan Apak aku, cz cadangan kami pas solat Jumaat kami akan terus pg ke Kubur seperti biasa. Namun manusia merancang tapi tuhan yg menentukan. Plan pg kubur ditangguhkan dulu cz nak pi mencari buluh lemang hehehehe (da agak da aku yg kene pi ambik buluh 2 huhuhu)

Nak dijadikan cite aku solat ari ni 5 barisan dari hadapan Imam hehehe kire golongan wali gak aku ni huhuhu (sebb ikut apak, kalu tak selagi ada saff belakang kat kanak2 aku duduk huhuhu) Aku solat diapit kiri kanan org2 Tua, yg sebelah kiri Pak Kaman (bekas Tentera) Umur da dekat 80 an kot, hanya mampu solat duduk. Dan sebelah kanan aku sorg lagi org tua lingkugan umur 70 an dan aku tak kenal sape dia hehehe (kurg bermasyarakat kot aku ni herm..)

Yang aku nak cite kan kat sini, org tua kat sebelah kiri aku tak riso sgt sbb dia solat duduk, yg sebelah kanan 2 yg bt aku bimbang sbb asyik nak tumbang kat aku je huhuhu naya aku nanti hehe (mungkin pasal 2 la aku solat kat belakang kot huhuhu alasan..)

2 la kita...manusia, selagi usia masih muda, bertenaga dan kuat untuk mengerjakan solat maka rebut la peluang sebaik2nye, jgn sampai da tua baru nak mula mmg alamat ... (paham2 sendiri la k )

Aku ambil iktibar apa yg berlaku kat aku hari ni dan telah menjadi bahan untuk aku fikir kan herm..

- Syukur pada Tuhan atas segala nikmat kekuatan dan kecergasan -

aku;
toktuasakti;
18-09-2009;
jumaat penghulu hari;
masjid kg aku:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^