ramadhan yg hampir menghilang; aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Assalamualaikum dan salam penuh kerahmatan buat ramadhan...

Sedar lah aku yg ramadhan hampir menghilang dan meniggalkan kite tanpa kita sedari herm, dan hari ni pose yg ke 21 dan Taraweh yg ke 22. Pernah kiter terfikr?

Pernah aku terbaca sebuah kisah zaman Rasulullah; yg mana pasa Sahabat yg Allah Redho sentiasa menanti2kan Ramadhan menghampiri dan akan menagisi ramadhan apabila menghilangkan diri,,, ( hebat kan ).

Aku selalu megharap yg Ramadhan memberi rahmat dan keampunan bt diri aku, aku penah kehilangan 2 tahun ramadhan ( masalah peribadi ) dan aku amat2 berharap yg tahun ini memberi cahaya dalam hidup aku.

Sedar la aku, hidup ini pantas, terlalu pantas sehingga tak terjangkau dan dikejarkan dan ramadhan adalah saksi, saksi yg mana masa terlalu pantas meniggalkan kita herm. Dan aku berharap yg tahun ni aku akan bertemu dangan hari yg penuh kerahmatan , malam yg lebih baik dari seribu bulan herm... amin..


aku;
toktuasakti;
11 september;
beluru enggor;
aku rindu kamu; ramadhan:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^