Puteh Cahaya Qaseh; Aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Assalamualaikum buat semua teman2 yg masih setia membaca sedikit ruang dari hati kecil aku ( blog ni la...hehehe )

Seungguh aku amat bersyukur dengan Mu Tuhan, Pemunya alam dan nyawa serta sekelian kehidupan aku, sama ada yg tersirat mahu pun tersurat, sembunyi mahu pun nyata, terdiri mahu pun terperi; aku:


Seandai nya teman @ sahabat masih ingat entry aku yg bertajuk ;

11 september yg penuh hempedu; aku;
aku yg baru;
toktuasakti;
11 september 01-09;
ini kenangan yg palsu:

Maka ini lah hasil nya; Aku tak tahu ngape tetiba je semalam aku nak melukis semula selepas hampir 7 bulan aku da gantungkan semua lukisan dan alatan lukisan aku sampai berhabuk2 dan ada gak pen2 yg aku da rosak ( dakwat da beku ) sebb da lama tak guna hehehe.

Selam hampir 4 jam aku buat semula lukisan ni ( separuh dulu dah siap ) tanpa henti dan pasti yg paling gumbira mesti la mak aku kan hehehe. Aku sendiri taj tahu ngpe mak aku suka sgt aku menconteng2 lukisan hehehe siap tunggu aku melukis sampai tertido2 kat atas bangaku huhuhu herm.

Lukisan ni siap sepenuh nya kira2 jan 10.30 malam bila aku buat sedikit lagi penambahan pada sebelah malam nye pulak dan keseluruhan masa yg di ambil kite 7 jam untuk jumlah keseluruhan nya em. Penat yg amat memuaskan aku hehehe.

Dan ini lah hasil nya :

- Puteh Cahaya Qaseh -

- Puteh Cahaya Qaseh -

Bagi sahabat2 yg biasa tengok lukisan aku; dan yg lebih dekat gan aku biasa tgk aku melukis ( sbb aku jarang melukis masa org ada ) terdapat 4 perkara yg atelah berlaku pembaharuan sepanjang hampir 6 tahun aku melukis ( lukisan gaya bergini ).
antara nya;
1; pelangi 7
2; lorekan silang gunung
3; hitam di langit @ awan
4; penyu yg ber"HATI"
Aku tahu amat sukat nak nampak sbb semua 2 kene tgk secara langsung kan em, yg depan mate pun aku kadang2 tak nampak huhuhuhu.
Ini lah antara hikmah yg tuhan bagi kat aku, dan jiwa aku sekarang ni seperti bernafsu kembali untuk menconteng2 hahahaha.
puteh;
cahaya qaseh
adalah hidup baru
jalan yg jitu
membawa penentu
hingga ke kalbu:
puteh;
cahaya qaseh
nyawa yg baru
yg aku buru
dari dahulu
yg satu;
puteh;
cahaya qaseh
cinta yg baru
jiwa yg baru
hati yg baru
HIDUP yg baru...aku:
- kita bina sejarah yg baru; bersama kenangan yg lebih jitu; aku -
aku yg baru;
toktuasakti;
8 syawal 1430; 28 -09-2009;
ini sejarah yg baru:

2 comments:

MeLaTi PuTeH said...

Em.. cantik nama PUTEH CAHAYA QASEH.. jangan ada lagi, sekali pun angin dari pengkhianat tu.. hehehe marah aku ni.. (sebab aku sendiri saksikan lukisan ini dibuat untuk orang yang xg....tutttttt)

toktuasakti said...

huhuhu TQ; aku tau ko lebih mengenali sape aku....HERO yg HENSEM hahahaha

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^