MALAIKAT MAUT MENGHAMPIRI;AKU:

Author: Tok Tua Sakti /

Assalamualaikum semua sahabat ku yg di kasihi...

Mungkin kalian akan tersentak dan terkejut bila mambaca entry yg aku kuarkan em, mungkin ada kebenarannya bila berlaku pada diri sendiri kan. Awal pagi ni pengalaman yg menakutkan buat aku, mungkin seumur hidup aku. Ketika perjalanan dari bota ke enggor ( kuala kangsar ) untuk bekerja, aku terlelap seketika dan akibat nya aku terlanggar penghalang jalan di Jambatan Nordin herm. Inila yg di panggil "takdir" telah tersurat di "loh mahfus" lagi seperti mana yg telah Tuhan tentukan seawal kita di tiupkan roh didalam jiwa sehingga malaikat maut menggundang kita pulang untuk dilakukan pengadilan.

Kemalangan ini buat aku terfikir secara logik akal, seandainya kereta aku tak dikawal dengan baik, pasti ak menjunam terus kedalam sungai da alamat nye mampus le... herm. Dan bt aku terfikir mengapa malaikat maut masih tidak hadir menjemput aku tika saat nyawa benar2 di hujung tanduk. Ianya sama sepertimana Hadis Nabi (s.a.w); antara maksud nya : sesungguh nya maut ( malaikat maut ) berada diantara 2 urat mereh ( tengkuk ).

Dan pernah diperkatakan dalam hadis yg mana malaikat maut sentiasa mengintai2 manusia untuk dicabut kan nyawa manusia ( berulang2 kali ).

Ini lah yg di namakan peluang dan ruang yg diberi Tuhan untuk aku, perbaiki fikir dan amalan sebelum saat "itu' tiba ( pikir aku je la ). Dan seandai aku ketemu malaikat maut pagi tadi, aku tidak pasti dimana kedudukan aku sebagai hamba Tuhan yg masih tidak mengenal ape itu " Iman dan Tuhan "

" aku mohon lindungan dan naungan, hidayah dan keampunan dari Mu Tuhan yg menjadikan, aku yg bernama insan; aku: "


sekitar jam 6.32 pagi di Jambatan Nordin, Parit.
Sekitar jam 7 pagi, setelah otak aku yg da gegar boleh di betulkan dan tayar diganti semula
sunyi sungguh kawasan ni, nasib x ada hantu herm
penghadang yg aku langgar dan keta aku panjat hahaha nasib x terjun ke bawah ( anto ayo banyak )
aku sempat tangkap gambo pemandangan awal pagi pas otak aku dah ok hehehe ( saje cover line cz malu kat org lalu- lalang hahaha )

aku mencari jalan
bertemu mu Tuhan
dalam tangisan
bersama keampunan:



aku;
toktuasakti;
10-09-2009;
jambatan nordin;parit:
6.34 pagi;
maut itu PASTI:

2 comments:

azman said...

Salam man... eh bahaya btl man... mcm mane blh accident ni? Hati2 masa memandu... nasib baik ko selamat...

Tok Tua Sakti said...

ngantuk sangat mase 2 huhuhu tak pe panjang umur lagi kahkahkah

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^