nuzul quran datang kembali;aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Assalamualaikum semua sahabat yg masih bersama gan aku:

Ketika kita berbuka tadi, maka bermula lah lembaran baru bagi umat Islam seluruh dunia. Dan pasti nya kedatangan Nuzul Quran ditunggu nanti kan bagi insan yg mengerti dan memahami. Ramadhan pasti tidak lengkap tanpa Nuzul Quran. Dan aku bukak balik nota2 lame ttg pekara ni dan ternyata aku ni hampeh...herm. Sepatt nye bulan pose ni la kite kene banyak kan baca Quran kan, dah Quran turun bln pose tapi duk lagu 2 lagi herm.

Aishah isteri Rasulullah SAW, meriwayatkan sebelum Nabi Muhammad diangkat menjadi Rasul, beliau bermimpi perkara yang benar lalu beliau menyendiri di gua Hira’ beribadah kepada Allah SWT untuk selama beberapa tahun. Di gua berkenaanlah baginda menerima wahyu yang pertama.

Kadang2 aku pikir yg aku ni x de beza pun antara bulan pose gan bulan2 yg lain kecuali aku bangun sahur gan bukak pose je...da2 ape makne nye kan?? (cube pikir kan em). Harap aku, dengan baki pose yg tinggal ni perbaiki le ape yg patt sebelum mate tertutup em. Dunia selalu melalai kan kite tanpe kite sedo pun herm. (aku ingat kan diri aku em).

p/s; makin lame aku pikir makin aku buntu herm sory em untuk entry ni, mgkin aku perlu muhasabah diri aku dulu.


Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas ;
Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.

aku;
toktuasakti;
07-09-2009;
nuzul quran do bote;
bote yg dingin:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^