hadiah dari mak; aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Salam semua teman yg kusayangi.... moga dalam naungan dan lindungan Tuhan..

Aku gumbira sesangat ari ni hahahaha, Mak aku bagi hadiah kat aku sebentuk cincin em. Dulu pun dia ada bagi aku cincin masa aku nak pi sambung belajar dulu. Cincin "suasa batu arked". Mak aku cakap leh elak dari kene demam panas ( petua org tua2 kot huhuhuhu ). Jadi nye aku ambil la kan dan berniat untuk SUNNAH NABI ( sebb Nabi pakai cincin kan em ). Da dekat 5 tahun aku pakai cincin ni, dan yg pelik nye selalu betul la ciincin ni hilang ( sama ada tertido lesak, tertangal @ sebagainya ) dan boleh aku jumpa balik hahaha dan yg paling lama hilang selama 1 tahun dan akhirnya jumpa kat tempat tido aku herm dan sampai skg ni dia da melekatkat jari manis aku. ( mugkin rezeki aku kot ).


- ni cincin pertama mak aku bagi -

Cincin yg baru mak aku bagi ni ada kisah nye tersendiri huhuhu . Agak menyeram kan hahaha penuh misteri nusantara hahahaha ( terpulang pada korang nak percaya @ tak em ) aku cite je hehehe saje nak kongsi pengalaman em.

Batu cincin ni sebenar nye Abg Dee aku yg punya, dia dapat batu cincin ni 8 tahun yg dulu. Cite dia cam ni;

Masa bujang dulu dia duk kat setinggan ( yg pasti bukan kat kerinci,aku lupa nama tempat 2 ). Kawasan 2 mmg keras la ( mgkin berbatu bata kot huhuhu opss sory ) dan malam 2 dia mimpi ada org @ mahluk datang bagi dia hadiah batu cincin, da bila dia bangun pagi esok nye dia tgk ada batu cincin ni kat bawah bantal dia em. Oleh sebb dia ni takut sesangat dia bagi ar kawan dia suh simpan hehehe. Bila dia balik kampung, dia cite kat Mak aku dan mak aku suh dia mintak balik dari kawan dia.

Nak dipendek kan cite, mak aku suruh dia buat cincin gan batu 2, dan pas dia buat dia bagi kat mak aku dgn alasan x " rasi " kate nye hehehe ( tak sesuai pakai ). Jadi nye bila da dapat, mak aku pun simpan la cincin ni sampai le dia hadiahkan kat aku hehehehehe. Tetiba aku pun rasa takut gak hahahahaha hampess gak aku ni.

Aku niat kan gak yg aku pakai cincin ni untuk SUNNAH NABI ok kan hehehehe, da org bagi hadiah ambik je la kan hahahaha.

2 je la cite aku pasal cincin batu baru aku ni..sekian...
- cincin baru aku -
- setiap umat islam wajib mempercayai pekara2 yg ghaib kan??? jadinya pikir2 la sendiri... sesungguh nya Allah Maha Berkuasa atas sesuatu -

aku;
toktuasakti a.k.a tokkelanabote;
pagi;
8 syawal;
gua aku:

5 comments:

MeLaTi PuTeH said...

Jangan jadi bomoh sudah... (sambung majuk balik)

toktuasakti said...

looo leh sambung meyambung plk ek herm....

MeLaTi PuTeH said...

memang ar...

Tok Tua Sakti said...

herm......

MeLaTi PuTeH said...

:p

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^