sepi di gua; aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Teringat bait2 lagu dendang anak Tajuk dia SEPI;

bila ku kesorangan
aku sepi
resah ku sendirian
meniti hari....


aku selalu ckp yg sepi,sendiri membuat kita mengenal diri...dan sepi yg tak terbendung bt membuat diri tak mengharung.

Teringat satu hadis yg sama maksud dalam pemikiran aku;

Dari Abu Hurairah r.a , Rasulullah s.a.w bersabda ;
"islam pada mula nya asing dan akan kembali asing, maka berbahagialah kiranya yg terasing"

Fikir lah aku, sama ada aku berada di golongan yg mana herm....

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas;
Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas;
Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.

Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas ;
Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.


aku;
toktuasakti;
05-09-2009;
jumaat penghulu hari;
bote yg suram:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^