perkampungan abadi; aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Untuk program raya ke empat, aku bawak 2 org kakak aku ziarah kuburan keluarga kami, untuk tahun ni aku ziarah kuburan awl sehari sebelum menyambut syawal sbb aku tak nak berasak2 bila pagi raya. Aku lebih senag sendirian pergi kekuburan. Mungkin ini perkampungan yg penuh sunyi dan abadi.

Ramai manusia yg takut dengan kubur, termasuk lah aku. Tapi kini aku mula belajar mengapa kita perlu berani bila berhadapan dengan kawasan yg sunyi dan sepi ini. Kerna ini lah tempat yg pertama kita perlu lalui sebelum menemui Tuhan yg Abadi.

Untuk sahabat aku yg aku muliakan, Allahyarham Hashim Othman @ Tok Lebai; aku sentiasa mengigati kamu sepanjang hidup aku. Moga kamu aman disi2 Tuhan yg penuh kemurahan. Begitu juga seluruh jejalur dan keterunan aku...



- kubur kakak aku yg aku sayangi...

- sahabat aku yg penuh erti...

- pakcik @ adik apak aku


- Nenda yg penuh pekerti...


- Moyang aku; Hj Sulaiman / baru dijumpai @ dikesan kira2 3 tahun yg lalu

Tuhan; aku mohon keampunan dari Mu;aku:

aku;
insan yg berdosa;
pagi' 4 syawal 1430 hijrah;
kuburan kampung aku;
ini persingahan menghadap Tuhan:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^