kemalangan dari kealpaan; aku:

Author: Tok Tua Sakti /


ASPEK PEMBINAAN JAMBATAN GANTUNG TIMBULKAN PERSOALAN – berita hairan

Cara pembinaan jambatan gantung menyeberangi Sungai Kampar, di Kuala Dipang, dekat sini yang runtuh menyebabkan seorang murid lemas dan dua lagi hilang semalam hangat dipersoalkan pelbagai pihak yang berada di tempat kejadian.

Kerajaan sudah menubuhkan sebuah jawatankuasa siasatan terhadap kejadian itu namun kalangan ibu bapa dan orang ramai yang berada di tempat kejadian, membuat andaian terhadap aspek pembinaan jambatan berkenaan sebagai punca utama kejadian.
( sumber; BH )
Herm cam aku da agak je mule2 dapt tahu berite ni 3 hari lepas hehehehe nak wat cam ne kan 1 Malaysia untuk kite kan herm. Aku harap ada le jawapan bagi setiap kemusykilan yg berlaku dan jgn le hilang cam 2 je nanti. Maklum le tgh panas kan hehehe semua nampak muka dah sejuk nanti KES pun dah tak ada hehehehe ( paham2 sendiri le ye )
Dan tetiba malam tadi aku terbaca satu hadis yg baik dan mungkin sesuai dgn cite ni em, kite hayati dan fikirkan mungkin ada persamaan hadis ini dalam hidup kite em ( fikir2 kan )
"Tiadalah terjadi sebarang musibah di bumi dan tiada juga (terjadi) di dalam diri kamu sendiri kecuali ianya telah sedia termaktub di dalam kitab ( di sisi kami ) sebelum Kami lepaskannya. Sesungguhnya itu di sisi Allah adalah teramat mudah. Yang demikian adalah agar kamu tidak berduka cita di atas apa yang telah hilang daripadamu dan kamu tidak pula bersuka ria dengan apa yang kamu perolehi. Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong dan bermegah – megah.” al Hadid:22,23
p/s; kematian datang tanpa diundang, namun tetap hadir tepat pada kiraan dan ketetapan; aku:
aku;
toktuasakti;
29 okt 2009;
enggor dan aku:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^