aku;atas fikir; aku:

Author: Tok Tua Sakti /


Assalamualaikum bt semua sahabat.. maaf kerna aku lambat nak update post untuk kalian semua. Maaf gak pada yg teman duk SMS sbb aku tak kuar kan entry dengan kadar segera herm. Mesti sesuatu pekara yg berlaku bersebab kan hehehe cam 2 gak gan aku. Tetiba aku terbaca kat ruangan komen dalam blog aku dari Fendi TKR a.k.a Chor Fendi ( sahabat yg aku masa aku kecik lagi den menjadi lebih mengenali 9 tahun yg lalu )
Komen tu berupa cam peringatan bt aku, dan bunyi nye cam ni :
Pada 6 Okt 09, 12:01

fendi..TKR.: Sabda Baginda Rasullullah S.A.W : "Akan datang panji-panji hitam dari sebelah timur,seolah-olah hati mereka bagaikan kepingan-kepingan besi.Barangsiapa yan
dan syg nye Hadis 2 tak habis huhuhuhu mungkin masa dia hantar kat aku 2, ruang komen aku ada masalh kot hehehe. Dan aku mengambil masa sampai 3 hari nak cari Sanad yg penuh dan tepat bagi Hadis ni dan Alhamdulillah akhir nye aku jumpa gak gan Hadis ni em. Mengapa penting sgt gan hadis ni ek??? kalu pada aku banyak makna nye kerana Hadis ni la yg membuat kan aku kuar jauh dari kepompong pemikiran dan pandangan aku hehehe ( ape ek? ).
Hadis dia berbunyi cam ni ;
Sabda Nabi SAW:
Akan datang Panji-panji Hitam dari Timur, seolah-olah hati mereka adalah kepingan-kepingan besi. Sesiapa mendengar tentang mereka, hendaklah datang kepada mereka dan berbaiatlah kepada mereka, sekalipun merangkak di atas salji. (Al-Hafiz Abu Naim)
Cam aku cakap, aku da terbaca hadis ni kire2 10 tahun yg lepas dan buat aku banyak berfikir herm dan salah satu dari nye sehingga kini aku menolak pendapat yg "manusia hanya mencukupi beragama daripada KETERUNAN sedia ada"
Dan ianya menguat kan aku Tentang kehadiran Imam Mahadi dan Imam Isa menentang Dajjal di azhir zaman ( mungkin skg??? ) tapi yg pasti waktu itu di TIMUR lah pahlawan2 akan dilahir kan ( timur yg mana??? sendiri pikir la em ).
p/s; Untuk bahan fikir kita bersama, mengapa perlu Amerika @ YAHUDI perlu melancarkan peperangan di Negara2 islam ( anda sendiri tahu Negara yg mana ) kalu tidak kerana Hadis ini antara nya. Selagi dunia tidak mengamal kan cara hidup islam yg sempurna, selagi itu lah hayat dunia dapat dipanjang kan dan Dajjal akan terus berkuasa herm ( pada pendapat aku la kan ).
aku;
insan yg lemah disisi Tuhan;
14 okt 2009;
enggor yg sendiri;
katakan TUHAN itu SATU:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^