kebun doyan apak; aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Dalam jam 5 petang tadi apak aku ajak melawat kebun doyan dia dan dengan rela hati nye aku ikut hehehe sbb aku mmg suka gan kebun doyan em dari kecik2 lagi em sbb dalam hutan ni la apak aku banyak ajo aku pasal tumbuhan hutan hehehe.

Operasi aku datang ari ni hanya nak kire berapa batang pokok yg berbuah dalam kebun ni dan aku la yg jadi tukang kire sbb apa aku da tak nampak hehehe. Kire punya kire semua sekali 28 batang yg berbuah daripada 34 batang pokok hehehe alhamdulillah le em.

Dan nampak nye esok aku kene la menebas pulak huhuhuhu da lama da pokok ni tak berbuah dan aku rasa da dekat 3 tahun kot em. Dan " sahabat " aku mesti ingat ape sejarah yg ada kat kebun ni hahahaha dan sampai skg aku dan dia tak pernah lupa hahahaha.

( apak aku dan pondok doyan hehehe )


( doyan tua apak aku )



p/s; aku akan cite kan dgn lebih lanjut bila buah doyan da betul2 gugur nanti hehehe

aku;
toktuasakti;
17 okt 2009;
kebun doyan;
umah aku:

13 comments:

MeLaTi PuTeH said...

TOK, Ma ingat lagi.. hahahaha lawak giler pacat yang besau giler kehkehkeh.... pandai ek.. ma da balik baru nak berbuah pokok tu.. eeee geram plak

puteri kayangan impian said...

ermmmm...musykil alu...ape hubungan ladysweet dengan tok ye???

MeLaTi PuTeH said...

kami adik beradik angkat...tak salah kan sy bertanya puteri kayangan ni dari mane?dari mane kenal tok?

puteri kayangan impian said...

oooo adik beradik angkat rupanya...hehehe sori kak xtau pn...sye asal kayangan kak,kenal tok pn mse dia naik kayangan...2 dia bg alamat blog dia,suruh tengok2 ape yang patut untuk di jadikan teladan...

MeLaTi PuTeH said...

oooo jauh betul tu dari kayangan... ade jumpe ayh pin ke? mane tau sy ni kakak tok?

puteri kayangan impian said...

hahaha,tapi masalahnya xpenah jumpa ayah pin pn...dia ghaib kot...xtau pn akak ni kakak tok...cuma sye bahasakan akak ni kakak je

MeLaTi PuTeH said...

ooo ye ke?... em takpe ar pandai teka... da tu awk ni nak panggil ape? puteri gak ke? sy ni ade masalah dengan nama puteri ni... bleh jadi giler nanti dibuatnya

puteri kayangan impian said...

knp?ada citer ke?mesti ada kn?hehehe...xnak panggil puteri,panggil je kayangan,hehehehe

Tok Tua Sakti said...

ai, sejak bila port kebun ayah tok jadi forum ni hahahaha setahu tok kebun doyan tok ni banyak Pak Belang, nasib tak baik kene baham semua nanti hahahahaha

MeLaTi PuTeH said...

same ar... tak nak panggil puteri, kayangan pun tak nak nanti diawang2an je berangan.. impian tak nk... no reason.. da tu nama lain ape?

puteri kayangan impian said...

ala tok biasa la 2...hehehe...n akak plak dah xde nama lain la nak bg...panggil je la puteri kan senang?ke akak ada pengalaman yang xelok dengan puteri 2?hehehehe

MeLaTi PuTeH said...

a'ah bukan akak je... ramai lagi.. da memang gampang orang tu, bangang plak tu.. isk3 sape ar jadi kawan die tu comfirm2 giler tau tak.. awk jangan tau berkawan ngan orang giler... nanti benda yang tak pernah dibuat die kate ade buat.. bengong kan?

Tok Tua Sakti said...

soalan 2 sesuai sgt gan TOK tu huhuhuuh terlalu banyak sesangat hehehe tetiba je tok nak jadi Pak Belang ni hahahaha, Tapi tak pe kan ape yg ada pada nama kan? hehehehe. Ape kate kite masuk kan ruangan Sesibur Chat Tok sbb kat kebun ni cam tak sesuai lee hehehe

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^