bila aku jadi; tok tua SAKTI; aku:

Author: Tok Tua Sakti /

{ini cite betul bukan tipu2, nama asal aku ubah kan sbb rahsia hehehe}




Assalamualaikum semua...


Hehehe cam pelik je entry aku kan em, cam cite hantu je ek hehehe "jgn biarkan hidup anda diselubungi misteri" hahahahahahahaha.


Cite aku mula kan cam ni; malam tadi "dua pupu"aku (bapak dia gan bapak aku sepupu) datang umah aku nak mintak nasihat kat mak gan bapak aku dan termasuk la aku (umur dia tak jauh gan aku, tua dia setahun je) mgkin sebab mak ayah dia da meniggal dunia dan kebetulan sedara mara aku selalu rujuk kat mak ayah aku (mgkin deorg pendengar yg baik kot hermm nugkin la kot hehehe).


Dia bagitahu mak aku yg tunang dia (pompuan) mintak putus sebab da ada lelaki yg lain (hehehe cam penah debgo je kisah ni hehehe tapi kat mana ek?) deorg da kenal hampir 4 tahun dan tunang dia masih belajo dan dia la yg tanggung tunang dia masa belajo dulu dan plan nikah hujung tahun ni ngam2 tunang dia habis belajo em. Dan yg misteri nya lelaki baru tu tunang dia kenal dalam BAS perjalanan balik dari GRIK ke IPOH hehehe kire2 tambah tolak baru kenal 2 hari setengah la hahahaha.


Aku pun cakap la kat dia, yg aku ni nama je TOK TUA SAKTI, tapi takde SAKTI pun hehehe tak dapat nak tolong, jadi nya aku suh hubungi2 ustaz2 yg lebih arif dan penuh KESAKTIAN em. Dengan serius nya ape yg aku mampu cakap cam ni;


"kita hanya boleh tolong ikut kemampuan kita, mmg sukar untuk kite terima pompuan leh mintak putus hanya dalam masa 2 hari dia kenal lelaki lain tapi tak mustahil kan? sbb tak ada yg mustahil kalu berkaitan gan bab hati dan perasaan. Bukan la maksud nak lepas tangan dan tak percaya gan perkara2 MISTIK tapi kita hanya mampu lakukan yg terdaya je dan ni la peluang nak cari yg lebih baik dan yg lebih cun2 hahaha (tak la )"


Dan aku da agak dia tak nak dengo cakap aku pun hehehe sebb dia kate kalu SETAN perlu dibalas gan SETAN herm... dan aku mmg tak setuju gan jawapan dia. Kalu betul pun laki 2 gune SETAN, tak de makne nye nak guna cara yg sama. Mengapa perlu Tuhan cipta kan MALAIKAT dan IBLIS sebagai pihak yg bertentangan sedang kan kita masih pikir dan menggunakan cara yg salah walaupun dengan niat yg baik? Memiliki tubuh badan (dalam bentuk fizikal) bukan maksud utama dalam sesuatu hubungan kerana HATI dan PERASAAN adalah yg lebih utama dan Penting em (maka berdebat la kami malam 2 sampai dekat 2 jam hehehe)


Dan dipendek kan cite, aku tak tau dia nak ikut cakap aku atau tak hehehe cam aku cakap awal2 tadi aku tak ada SAKTI pun @ bomoh yg pandai mengubat org, aku hanya mampu bagi nasihat mana yg aku tahu (mungkin dari pengalaman aku @ org lain kot huhuhuhu).


Aku hanya mampu berdoa pada Tuhan yg Maha Kuasa atas segala sesuatu. Mohon agar Tuhan mudah kan urusan dia dan keluarga dia dan memudah kan jodoh dia selamanya...amin..


p/s; kalu setakat kite nak pompuan, guna perkara "tahyul@ mistik" baik cari je pompuan tepi jalan, free pun leh dapat kalu betul ayat nye hehehehe . Apa yg lebih penting HATI dan PERASAAN yg perlu ditakhluki sepenuh nya herm.. (cam pandai je aku ek hahahaha - gelak kan diri sendiri hahahaahahahahahaha)


aku;
toktua " tak ada" sakti;
04 okt 2009;
cinta VS mistik;
umah aku:

5 comments:

MeLaTi PuTeH said...

pompuan tu giler tak...????

toktuasakti said...

harap2 tak le gile.hahahaha dengo2 nye (dari dia) meroyan gak la hahahaha herm. Mohon pada Tuhan je la em, tak kan pada setan pulak dok? huhuhuhu

MeLaTi PuTeH said...

hahaha kejam nye.... ok cerita kite;

bile orang da kene mendrem ni die tak akan sedar apa yang berlaku sekali pun die tu solat cukup 5 waktu, khatam al quran ke, bace yasin ke tiap2 malam... memang die buat semua tu tapi xtau ar kusyuk ke x da JIN monopoli kan?cerita ini pasal arwah norhafizah toktua ingatkan?

lagi satu bentuk orang nak mendrem org lain ni tak kire ar samada kene hembus ke, kene bg makan (makanan yang xde label ADA GUNE2)ke macam2 cara.. ade tu sentuhan je.. pun da cukup (itu pun si kena guna2 ni kejap caya kejap tak..ntah mane yang betul.. da giler kot)

but the main point here is... dalam tempoh kawan 4 tahun sudah cukup lama..untuk mengambil masa mengenali, memahami dan memupuk rasa cinta pasangan masing2..tapi dalam tempoh HARI sahaja?2 setengah hari perjumpaan dengan lelaki lain tu tunang ppuan tu da berubah hati.. betul ke?atau lelaki tu nak kan badan die je.. mane ar tau silap2 da melencong kot dorang tu... ish3..minta dijauhi.. sebab kalu aku pun untuk menerima hati seseorang yang baru dikenali mau amik tahun kot itu pun tak cukup lagi. ini kan lagi tempoh BULAN.. apetah lagi tempoh HARI sahaja.. Cadangkan die bawak tunang tersebut ke Darul Syiffa Kuala Kangsar.. yang kat Seri Iskandar tu kalu sekadar nak bg air yasin, buat solat hajat dan KAUNSELING baik jumpe aku je.. hahaha tak pun toktuasakti da cukup kan?ntah ape2 ntah.. sape ar sarankan kat seri iskandar tu...

toktuasakti.. bantu la dia mane2 yang termampu..kan? janji dia hargai apa yang tok cuba buat..

MeLaTi PuTeH said...

em.. sepatutnya kita mohon kat TUHAN... cara die tu menakutkan.. kang nanti die tu same je ngan orang yang gune2kan tunang die tu.. SYIRIK!

toktuasakti said...

pada pendapat tok la kan;

pempuan mudah sgt untuk di kuasai ( cite ni untuk dua pupu tok ok, bkn pasal TOK OK ) sbb 2 la pempuan kene jaga diri2 betul2 sbb dalam keadaan tidak suci pekara2 "mistik" mudah menyerang, seandainya yg da ada suami, maka suami la yg akan menguasi diri isteri @ menampung amalan isteri. Sekiranya masih bujang pasti Ayah le yg akan menjaga anak2 pempuan. Secara ilmiah dan alamiah lelaki sedikit sukar untuk di "menderem" kan sbb sentiasa dalam keadaan suci tapi kalu da perangai hantu nak di hantukan bt ape ye dok?. ape yg lebih penting sentiasa mohon da harap sentiasa dinaungi dan dilindungi tuhan.

p/s; bagi wanita yg dalam keadaan tidak suci, cara yg terbaik kurang kan kuar umah dan banyak kan rehat je em...wallahhualam...

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^