pelangi petang; aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Salam semua....

Petang semalam aku kuar gan sepupu2 aku pi "mengetea" hehehehe (minum kopi le kat kedai) kami pi 4 org naik satu keta hehehehe cam biasa petang aku tibai nescafe + roti canai em. Dan yg menarik nye aku nak cite bukan pasal makan2 tapi pasal "pelangi" hehehehehe masa kami nak gerak balik kebetulan hujan baru reda dan muncul le pelangi herm dan dengan penuh semangat nye aku pun tangkap le gambo hehehehe (cam poyo je keta2 lain tengok hahahaha aku peduli ape)

Dah lama rasanye aku tak tengok pelangi...lama betul hisyyy lama sungguh ar hehehehe dan aku terasa cam puas je bila aku dapat tengok pelangi ni walaupun sekejap. Sebab terlalu banyak kenangan masa bebudak dulu tentang pelangi hehehehe dan antara yg paling aku tak leh lupa;



1: tak boleh tunjuk pelangi gan tangan sbb nanti kalu ada anak tangan dia kudung hehehehe cara nak mengatasi nye kene gigit tangan tu hahahahaha (amacam?)

2: di hujung pelangi tersimpan harta karun yg sangat banyak hahahaha dan aku pun kejo le pelangi gan basikal nak cari mana hujung dia hahahaha (hampessssss)



dan yg paling aku tak leh lupa, cam korang tau pelangi aku kuar sesudah hujan renyai , waktu hujan adalah waktu yg paling syok buat aku bila aku akan mandi hujan puas2 dan mak ayah aku tak pernah melarang heheheheh deorg cakap aku akn cepat dewasa hehehehe, dan sekarang bila dewasa aku alah gan hujan sbb mudah dapat demam. Pelik nye masa aku kekecik dulu aku mandi hujan sampai kecut pun payah nak kena demam herm.....

p/s; mungkin hujan sekang ni tak seindah hujan dulu2 herm (kurang rahmat sbb banyak dosa2)

aku;
toktuasakti;
07 dis 2009;
umah aku:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^