ketika mengejar bayang; aku:

Author: Tok Tua Sakti /



Salam semua....

Aku rasa korang sendiri penah tengok bayang @ bayang2 kan? herm dan ape yg pelik gan bayang? pelik kalu kite memikirkan kerna mungkin punya kenangan dalam kehidupan... mungkin... herm.

Tetiba aku terkenang sesuatu tentang bayang2 herm....

Dedulu masa aku kekecik kami suke main pijak2 bayang2 hehehehe cam pelik ke? kebiasaan nye ada 2 cara kami main bebayang ni; 1/ kami kan pijak bebayang kekawan yg ada dan sape y dah kene pijak bebayang dia dulu, maka kalah le dia dan permainan ke 2/ bebayang sape yg paling tinggi hehehehe herm dan 2 semua 2 terdapat kenangan yg tersendiri.

Ape yg aku nak cite kat sini tentang aku dan bebayang @ mungkin manusia dan bebayang. Korang penah dengar kan cite Anjing dan bebayang hehehehe dan akhirnye anjing 2 yg rugi + MATI bila lihat bebayang nye sendiri. ( sian2,,,, ).

Penah tak korang terpikir yg manusia pun akan mengalami nasib yg sama? Kekadang manusia takut dengan bebayang nya sendiri dan sering lari ( dari dunia realiti ) dan kekadang manusia mencari bebayang nya sendiri ( mencari erti diri sendiri ). Terlalu banyak yg leh di tafsirkan tentang bebayang herm.

Kekadang manusia akan membuat pilihan yg konon terbaik dalam hidup kerna yg baik sedia ada tidak lagi releven dengan jati diri, dan adakah pasti itu adalah yg terbaik? ( aku sering mengalami perkara ni herm hampes!!!! ) dan ternyata benar kata2 Tuhan; " barang siapa yg bersyukur dengan nikmat aku, akan aku tambah kan manakala sesiapa yg tidak bersyukur adalah termasuk golongan yg KUFUR ) jadi.....kan sama kisah anjing gan bebeyang 2? hehehehehe sian anjing ek hahahahaha ( sape anjing????? ) sendiri pikir ar bro... korang tau tak yg anjing adalah antara 10 binatang yg ada didalam Syurga ( anjing ashabul kahfi ). Kire anjing lagi mulia dari kita hahahahaha hampes..........

Akhirnya, pada pendapat aku ; selagi kita punya bayang maka kita masih berpeluang untuk hidup dan menentukan baik dan buruk dalam hidup kita, kerana hanya org yg dah MATI je yg tak ada bayang hehehehehehe ( kecuali nama dia BAYANG hehehehehehe )....TAMAT..

p/s; cuba korang cek bebeyang korang, sebb selama hari kita tak pernah nak tengok @ ambik tau pun hehehehe mana tau korang ni ZOMBI ke hahahahahaha


( gambo aku tengah cari bebayang misai aku hahaha )

aku;
toktuasakti;
11 dis 2009;
umah aku:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^