bota;ipoh;perlis;aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Salam semua.....

Usai subuh aku dah bersiap2 untuk gerak ke "negeri indera kayangan" hehehehe dan aku tak sempat nak bersiap malam tadi sebb aku pi main badbinton hingga lewat malam hehehe dan pepagi lagi aku dah sibuk siap kan baju2 dan yg paling penting laptop gan BB aku hehehehe.

Aku gerak dari rumah jam 10 pagi dan dan dari bota naik bas terus pi ke IPOH herm dan kehampehan melanda bila anak buah aku tak sampai2 lagi ambik aku hampes.....

Seriap perjalanan pasti punya pengalaman dan pengajaran yg baik kan??? cam kate pepatah melayu " jauh berjalan luas pengalaman" adakah masih releven skag ni? mungkin masih releven andai kite masih memikir.

Aku kisah kan sesuatu yg abaikk untuk kite kongsi kan sepanjang aku berada dalam bas antara BOTA ke IPOH. Aku dah hampir 6 bulan tak naik bas dan aku masih OK naik bas hehehehe ( tak pening dan muntah ) semasa penumpang naik dari ( universiti teknoligi petronas UTP ) 3 org penumpang kulit hitam ( mungkin afrika ) dan seorg pempuan kulit putih ( cun gile hahahaha hampesss ) dan pennumpang kulit hitam 2 duduk sebelah kurusi gan aku ( aku duk sebelah tingkap ). Oleh kerana sekarang ni terlalu banyak berita mengenai perangai buruk warga kulit hitam di Negara kita ni membuat aku pun mempunyai persepsi yg sama herm...dan aku kembali membetul kan tanggapan aku mengenai penumpang sebelah aku bila aku lihat pemuda kulit hitam 2 memegang ( kitab bible ) herm dan aku pasti yg dia pemuda yg baik2.

Dan ternya dia pemuda yg baik bila dengan rela hati bangun untuk memberi laluan pada wanita yg mengendong anak kecil untuk ganti duduk ditempatnya herm. Dan yg hampeh bila penumpang2 yg lain hanya tengok je ( melayu plak 2 hampesssss punya melayu herm termasuk la aku hahahahaha ).

Sampai kat Ipoh anak buah aku ambik ( ijun ) naik motor hehehe dan aku singgah dulu umah kawan aku ( wan kuyu ) hehehehe. Aku just paking beg aku dan aku terus ajak Ijun pi ( JJ ) pi kedai buku MPH hahahahaha dan aku berjaya gak dapatkan buku yg terkini hahahahah ( 9 NYAWA) dari Ramli Awng Mursyid dan 2 buku tulisan Faisal Tehrani ( Bila Tuhan Berbicara dan Maaf Dari Syurga ) hahahaha confem kekawan aku cemburu punya kahkahkahkah.

Usai beli buku2 aku terus balik semula ke rumah Wan dan pi makan tengahari. Pas penat ngaorat awek kat kedai makan aku terus pi setesen bas medan gopeng dan aku naik bas jam 2.30 petang.

Sepanjang perjalanan aku hanya baca buku + tido sehingga le tetiba bas behenti sebab ada kemalangan lori+ keta dan petama kali gak sejarah hidup aku duk tengah2 haiway hehehehe dan kejadian berlaku disusur keluar ( Alur Setar Utara )

Pas tu aku tak leh nak tido lagi bila perjalanan dah terganggu selama hampir 2 jam herm dan sepanjang masuk ke Negeri Kedah aku jumpa papan iklan yg aku rasa sedikit pelik kat bawah ni hehehehe ( iklan pakai tulisan JAWI hehehehe dan pastinye aku tak jumpa kat pekan IPOH yg konon lebih bertamadun hehehehehehe )

Aku sampai di setesen bas kangar jam 8 malam....TAMAT..

p/s; penat siut,,,,

aku;

toktuasakti;

12 dis 2009;

indera kayangan:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^