buku baru yeop; aku:

Author: Tok Tua Sakti /


Zunar kartunkan krisis politik Perak
Kartunis kontroversi, pemimpin majalah Gedung Kartun yang diharamkan oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN), melancarkan karya terbarunya, satira politik semasa Perak Darul Kartun.
Zulkiflee Anwar Haque, atau lebih popular dikenali Zunar, berkata karya terbaru ini diterbitkan dalam bentuk buku yang tidak memerlukan permit penerbitan daripada KDN.

Karya itu mensatirakan krisis politik di Perak sejak rampasan kuasa kerajaan Pakatan Rakyat oleh BN awal Februari lalu sebagai fokus utamanya, selain sumbangan beberapa penulis seperti Sasterawan Negera Datuk A Samad Said, penganalisis politik Dr Farish A Noor dan juga penulis kolum Malaysiakini Hishamuddin Rais.

sumber;
Malaysiakini.com
Abdul Rahim Sabri
Dis 9, 09
12:47pm
kemaskini 4.24pm

dari aku;
Aku bukan nak cite pasal POLITIK!!! (aku hitam kan bagi jelas2 OK) akan nak bagitahu korang yg aku ni peminat komik2 @ buku2 kartun dan aku ingin sekali memiliki buku ni dan buku sebelum ni Gedung Kartun (tak sempat nak beli dah kene HARAM hehehehe). Bagi aku, org yg ada "otak" adalah org yg boleh menilai ape je bahan yg dia baca , manakala org yg "bangang" adalah org yg menghalang org dari membaca bahan ape yg dia suke herm. Tu pendapat aku le kan em

p/s; kekadang aku pikir ," Sasterawan Negera Datuk A Samad Said" ketegori yg mana satu? sendiri pikir ar BRO......

aku;
toktuasakti a.k.a ada OTAK;
10 dis 2009;
umah aku:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^