hujan dan kenangan; aku:

Author: Tok Tua Sakti /



Petang semalam akibat kebosanan yg melampau dan ujan yg lebat gile hehehehe (sampai BB X de line) aku pun buat ar koje gile hehehehe "MANDI AYO HUJAN" hehehehe dan ternyata aku hanya mampu bertahan kurang dari 3 minit hehehehe (sebb sejuk gile hahahahaha).

Walaupun hanya kurang dari 3 minit aku tetiba teringat beberapa memori @ kenangan tentang mandi ayo hujan. Dedulu kalu angin dah kuat dan dah ada tanda2 hujan nak turun kami akan main (gan sepupu2 aku) kejar2 dedaun pokok tua yg gugur sebb angin yg kuat hehehehe dan sape yg dapat kumpul daun yg banyak dia le yg menang dan bila hujan dah turun kami kan laung (jerit) "BAUNG2!!" banyak2 berulang2 dengan kuat hehehehe (org tua2 cakap hujan akan turn dengan lebih lebat bila kita laung cam 2 hehehehe)

Dan laungan 2 akan terus berterusan andainye hujan makin reda gak hehehehe. Kekadang aku heran, mak ayah aku tak penah halang kami main hujan herm dan siap suruh buat tadahan ayo hujan lagi hehehehe dan antara pemainan yg paling popular taip hujan ialah mainan tarik upih pinang gan papan gelonsor (papan segi 4 diusung dan akan mengelunsur cam papan selaju) hehehehe. Dan kami akan berhenti bila bibir masing2 dah biru (sebb dah sejuk sangat hehehehe) dan terus mandi hahahahahah dan pekara yg akan kami paling nanti2 kan hehehehe "tunggu pelangi" bila hujan dah reda herm.... ( kenangan yg indah )

p/s; kantoi gan bapak aku hahahaha dah kene marah lalalalalala (padan muka aku)

aku;
toktuasakti;
09 dis 2009;
hujan yg indah;
umah aku:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^