satu pemikiran & pandangan; aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Mengapa payah nak melaksanakan sesuatu Hukum Tuhan, sampai ada yg nak mempersoalkan dalil Quran dan Hadis Nabi soheh @ hanya Daif herm....

Aku pun tak pandai mana bab agaman ni, sehingga mempersoalkan hujum tuhan membuat kan aku terus terfikir dan mencai jawapan, kalu sudi bace le em....

Hadis Nabi s.a.w;
mereka minum lagi, sebatlah mereka dan kemudian jika mereka minum lagi, sebatlah mereka ( Riwayat Abu Daud)

Terjemahan Al- Quran;
Ertinya : Hai orang-orang yang beriman, sesungguhnya (meminum) khamar, berjudi, (berkorban untuk) berhala, mengundi nasib dengan panah, adalah perbuatan keji termasuk perbuatan setan. Maka jauhilah ( DIHARAMKAN) perbuatan-perbuatan itu agar kamu mendapat keberuntungan ( Al-Maidah : 90)

Dan aku gak penah buat entry sebelum ni, walaupun tidak secara langsung tapi tajuk ni masih tersentuh, kalau sahabat berminat membaca;

tajuk entry : aku;gua;gua;aku:
TokTuaSakti;
Pondok Ku Syarif;
16-08-2009:

aku ambik skit isi2 yg aku rasa penting ar kan (korg tak tau le plak cam e hehehe)


1- Zina berleluasa tanpa ada perasaan bersalah dan malu = Natijahnya Allah akan turun kan penyakit yg baru ( cth: virus JE dan yg terkini H1N1)

2- Rasuah dan Riba berleluasa = Natijahnya Allah akan berikan pemimpin yg zalim (sendiri pikir la kan)

3- Bila tak melaksanakan hukum Allah (quran) = Natijahnya ; kuasa asing akan datang menjajah (cth: Negara Iraq)

4- Bila pertikai hukum2 Allah = Natijah ; Akan berperang sesama sendiri (lihat negara2 arab yg mengaku islam tapi berbunuh sesama islam semata2 kuasa dan pemerintahan)

mungkin boleh dihubungkaitkan betul tak? (kalu x betul aku syok sendiri je la hahahaha)

Ok fikir2 kan le...

aku;
toktuasakti;
27-08-2009;
rumah ku syurga ku;
pg yg sedikit gangguan:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^