Hari pertama; puasa; aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Assalamualaikum semua;

Alhamdulillah, selesai sudah ujian puasa yg pertama utk hari ni herm. Bote hujan sepanjang hari, mungkin tanda rahmat dari tuhan untuk menyambut Ramadhan yg pertama kot. Aku bahagia sekali menuggu berbuka puasa, bersama emak dan anak buah aku ( ijun ). Seperti yg dijanji kan Tuhan pada umat yg berpuasa, 2 nikmat yg diberikan antaranya waktu berbuka puasa.

Sewaktu berbuka aku sgt gembira dan sedih pulak, gembira kerna dapat berbuka di rumah yg mana hampir 5 tahun kebanyakan ramadhan di luar kampung, dan sedih bila teringatkan waktu berbukan ketika di work station SSCKL. Herm macam2 ragam dan gaya yg kadang2 buatkan aku happy bila waktu berbuka kat sana heheheh. Mungkin itu lah masa yg paling sedih dan mengembirakan aku sepanjang pengalaman aku berbuka dan menjalani ibadah puasa.

Buat semua teman dan warga SSCKL, sabo je le sepanjang pose ni hehehehe, x yah jawab call mase tengah berbuka hahahaha : pesanan dari aku; Abg Man Beso hahahaha.

Oleh kerna hari ni merupakan solat tarawih yg kedua aku sertakan fadhilat solat tarawih just untuk info kite bersama ok:

Malam pertama:
Keluar dosa2 nya seolah2 baru dilahirkan:

Malam ke 2:
Diampunkan dosa2 nya serta dosa2 ibu bapanya:

Hebat kan kurniaan Tuhan...Maka sesama le kita rebutkan ganjaran yg telah di janjikan...

aku;
toktuasakti;
22-08-2009;
sabtu mlm ahad;
pdk. umumi; bote:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^