program motivasi;aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Salam semua,

Hari ni aku kene buat program motivasi untuk pelajar2 tahun 6 sempena menghadapi peperiksaan UPSR lagi 2 minggu. Cam biasa, aku pun jadi la bidan terjun untuk entah berapa kali pun hehehehe (memag pejuang berani mati hahaha). Aku gan sorg lagi guru ambik bahagian cz mase diberi 2 jam. Tapi aku segan gak,nak motivasi org konon,diri sendiri pun cam hampeh hehehe. Tapi aku betul kan niat aku, yg aku gak dalam belajar dan tak salah kan pesan memesan dalam pekara yg baik em.
Kami pun buat le persiapan sebaik mungkin untuk lakukan perbentangan yg terbaik siap buat "power point" 2,siap video,lagu dan sebagainye untuk ign bagi bebudak ni boring nanti. Tapi nak di jadi kan cite semua nya menjadi hampeh ape bila komputer riba aku tak leh nak support kat projektor sekolah herm. Maka terpikir la aku berapa punya tok kaduk ar peralatan makmal kat sekolah dan semua sekolah kerajaan walaupun di heboh canag kan IT yg hebat di semua sekolah ( makmal komputer lagi kan roboh hehehehe.
Alhamdulillah semuanye tetap berjalan gan lancar, ye la da main hentam je kahkahkah, tapi yg penting pelajar2 ni faham (walaupun 10%) hehehehe. Maka nye kita patut berpuas hati apa bila sesuatu usaha telah dilakukan kan. Maka terpaksa la aku memuaskan hati aku sendiri kerna aku dah biasa latih diri aku cam 2 herm.
Oleh kerana masalah teknikal yg berlaku, lewat la kami habiskan program ni dan lambat le aku balik ke bote. Dan nak dijadikan cite, nyaris2 la aku x langgar kerbau kat sekitar kg cangkat parah (dah nama nye parah hampeh betul. Oleh kerana mate aku ni dah koman mlm2 mane nak nampak sgt herm. Nasib oanjang umur lagi hehehe. Lalu terpikir la aku, buat ape nak marah lembu dah dia binatang, manusia lagi ar teruk banyak yg perangai lebih dari binatang kan? herm
Allahamdulillah aku sampai gak dalam jam 8.30 mlm heheheh. Tamat le cite aku.
Aku;
toktuasakti;
20-08-2009;
enggor>bote:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^