ziarah kematian; aku;

Author: Tok Tua Sakti /



Salam semua.....

Aku bangun awal pagi ni sebb jiran aku meniggal dunia ( terputus antara dua alam ) dan tak jauh dari umah pun. Kami sati qaraiah kat surau dan simati ni dulu antara jemaah org kuat kat surau aku dulu herm. Oleh kerana dah terlalu lama sakit tua akhir nya simati menyahut panggilan Tuhan... " panggilan" yg kekadang kita takut untuk menyahut dan kekadang kita tak sabar2 untuk disahut herm....

aku selit kan gak beberapa potong ayat Quran untuk kita renungkan bersama2 em;

“Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Kemudian hanyalah kepada Kami kamu dikembalikan.” (QS. 29:57)

Katakanlah: “Sesungguhnya kematian yang kamu lari daripadanya, maka sesungguhnya kematian itu akan menemui kamu, kemudian kamu akan dikembalikan kepada (Allah), yang mengetahui yang gaib dan yang nyata, lalu Dia beritakan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan.” (QS. 62:8)

p/s; sejauh mana penat kita berlari, kematian tetap mampu menjenguk setiap nyawa2 yg telah ditetap kan ; aku:


aku;
toktuasakti;
29 nov 2009;
pagi;
kematian itu sepi;
umah aku:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^