tentang "budi"; aku:

Author: Tok Tua Sakti /


Assalamualaikum + salam kasih sayang....

Tetiba je aku teringat satu peribahasa melayu;

org berbudi,
kita berbahasa,
org memberi,
kita merasa.

Kamus Dewan edisi ke 4;
budi-( 3). bersifat baik,perbuatan baik @ kebajikan.

sepanjang kehidupan kita, sering bersangkut paut tentang "budi", mungkin kalau kita fikir2 kan. Budi pada ibu + bapa, guru, keluarga dan sebagai nye "mungkin". Dan banyak gak yg "manusia" yg sering kali alpa tentang "budi" sama sekali, terus- menerus lupa2 dan lupa tentang budi yg telah dicurah berikan. ( mungkin gak aku ) aku tak tuju kan pada sesapa kecuali duk ingat kan diri aku sendiri OK.

sebagai manusia yg hidup sementara, ber"budi" lah sebanyak mana yg mungkin sbb budi baik sama sekali sukar untuk dilupa bagi manusia2 yg sedar diri dan punya harga diri.

oleh kerna post ni tentang "budi", aku mengucapkan jutaan TERIMA KASIH, pada IBU AYAH +semua sahabat+ kekawan dan semua yg pernah berbudi kepada aku dan aku sentiasa mengharap pada tuhan moga setiap budi yg diberikan akan di balas oleh TUHAN kerana Tuhan lah Yg Maha Pembalas bagi setiap sesuatu dan sesungguh nye setiap pekara yg dilakukan akan dibalas oleh Tuhan walaupun sebesar "ZARAH" ( sama ada baik @ buruk ).

p/s ; tetiba aku teringat kawan aku "budiman" budak pulau pisang huhuhu

aku;
toktuasakti;
15 mei 2010;
umah aku:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^