projek;melancong; part 3; aku:

Author: Tok Tua Sakti /


Assalamualaikum semua + salam kasih sayang .....

Untuk program hari terakhir di perak kami bermula dengan program yg paling syok hehehehe "gua tempurug" punya projek hahahaha.

Usai sarapan pagi kat kedai mamak kat manjung ( aku pun tak tau ngape tempat ni kene pilih huhuhuhu ) kami gerak terus pi ke "gopenghogen" kahkahkah ( gopeng ) dan ekspedisi jelajah gua tempurug hehehehe. Dan yg paling hampes nye sebelum ni aku hanya ulang alik je tempat ni sbb umah arwah kak aku berhampiran gan kawasan ni em.. dan kali ni aku ada kesempatan masuk gua em.

Aku tak sangka tempat ni mmg hebat.. aku penah masuk 2 gua sebelum ni .kat perlis gan kedah dan ternyata gua tempurung lebih mencabar dan cantik..( sowi bukan aku nk puji sbb ni kawasan aku, tapi ini berdasarkan pengalaman @ mungkin aku berpeluang masuk gua yg lain yg lebih cantik mungkin kan em ).

( gambo ni patut tengok dari bawah baru ikut turutan hehehehe )















Punya lasak aku masuk gua sampai kasut pun hancuss huhuhu dan semua adik2 + kekawan yg turut sama mmg sempoi gile hehehe dan aku beri gred "A" untuk semua sbb korang mmg best gile hahahahaha.

TQ kat aqi sbb kasi pinjam kasut dan terus bagi kat abg hehehehe...tak sangke aku pakai kasut yg kartun McD pakai hahahahahaha ( nasib tak de bunga2 huhuhuhu ) Dan pada semua yg hadir.... dan turut membantu aku sepanjang kite punye perjalanan...

TQ gak sebb korang bagi hadiah "bowling" punya pin gan siap tulis2 lagi untuk kenangan kite bersama hehehehe dan terkejut mak aku bila aku bawak binatang ni balik hahahaha.












Selesai jelajah dalam gua ni sekitar 3 jam naik tangga+ turun tangga + turun batu+ naik batu + berenag+ merangkak+ dan sebagai nye huhuhuhu ( korang bayang kan le syok gile ke tak kan hahahaha ). Dan yg paling penting, baru lah aku mengerti mengapa "perkara" itu terjadi, sbb bila dalam gua ni kite perlu kan kawan yg baik, mampu melindungi dan memberi perhatian yg lebaih baik dan ini adalah punca hehehehe dan aku tak kisah sbb aku just terfikir je. Dan yg paling penting , aku hapi gan korang semua sbb korang yg lebih penting dan sempoi gile sampai aku tak larat nk gelak hahahaha. Kami gerak pi main bowling pulak hehehe dan ternyata aku kantoi huhuhuhu ( mungkin sbb aku penat yg jadi faktor penyebab kalah ni hahahahahahaha).







Kami sempat lepak minum2 kat A&W hehehe dan aku sempat gak beli buku hehehehe buku yg mampu membuat sahabat aku panas bontot kakakakakaakakakka....



Dan akhirnya...3 hari sepanjang perjalanan di perak berakhir hari ni...sekitar jam 10 mlm kami bergerak pulang, sekejap dan terasa masa begitu pantas berlalu dan ape yg pasti setiap kenangan punya nilai yg sama hebat dalam kehidupan. Ramai manusia mementing kan segala2 nya kecuali nilai tawa sahabat. Buat semua yg bersama aku...maaf adai abg punya tutur kata yg tak menyenagkan dan harap kamu gembira bersama aku sepanjang kamu semua berada disini O.k. Moga jumpa di lain masa...

p/s; aku;azman;amirul;neo;bayy;aqi;tiq;honey; kamu semua terbaik dari ladang hehehehehehe...pas ni datang lagi kite jejalan OK hehehe

( gambo2 lain akan masuk kan di post yg lain sbb tak dapat lagi dari deorg dan kamera "beso" aku hahahaha )

aku;
toktuasakti;
4 mei 2010;
umah aku:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^