PERASA AUTO KEM; PROGRAM; AKU:

Author: Tok Tua Sakti /

Ni merupakan program yg ke dua yang aku ikut sepanjang aku koje kat sini, oleh kerana guru sekolah kat sini kurang, maka aku le bantu jadi guru pengiring hehehe. Sepanjang kem tugasan aku hanya lah jadi "MC" untuk malam kebudayaan aje. Elok sampai je kat sini hujan sampai le kami balik huhuhu jadi banyak aktiviti dalaman je la. Aku plak tengahari 2 trus flat x sedarkan diri hampir 4 jam, tetiba je aku pengsan x sedar diri, mungkin pening tahap gaban huhuhu. Nasib ada guru yg pandai berubat mengurut pale aku. Alhamdulillah bertahan sampai balik 2. Pas ni bleh ar aku berubat mengurut gan dia hehehehe.

Malam 2 buat bakar2 ikan, udang, sotong dan lain2 dan aku jadi tukang bakar je la kan hehehe sebab aku kurang makan benda2 cam 2 konon jage muka aku yg ensem ni kan huhuhu (angkat bakul besar betul). Malam 2 aku jadi MC dan dibantu sorang lagi guru, mungkin dia tengok aku x berapa nak normal malam 2 kot hehehe, dan untuk guru pun kene buat persembahan gak, kena menyanyi (karaoke) le hahaha termasuk la aku. Aku pilih lagu jiwang lama yg aku rasa ada kaitan dengan perasaan aku malam 2. hahaha lagu kumpulan Axl's tajuk lagu akulah kekasihmu, kalu salah aku edit balik ok. Yg lawak 2, siap aku nyanyi lagu 2 bebudak ni bleh mintak aku nyanyi sekali lagi 2 hahahaha, 2 makne nye suara aku memag mengancam ar kan hahahah. (x angkat bakul tau) habis bengang le guru2 lelaki harharhar. Tapi pas nyanyi aku rasa betul2 sedih herm...tapi hidup mesti terus kan hehehe.

Usai habis program aku tido lewat jadi jaga sampai jam 4 pagi, bebudak ni bukan nye nak tido, siap kene jerit2 gan aku hahahaha konon jadi guru garang le kan hehehe, syok gak kadang2 jadi guru garang2 ni hehehe. Siot nye malam 2 ada plak budak kene kacau, jadi aku pun jadi le "ghostbuster" cam citer hantu 2, tapi aku jadi peneman je hehehehe guru yg tolong ubat kan aku jadi tok moh nye hehehehe.

Pagi 2, program poco2, untuk senaman pagi, oleh kerana guru x bersedia, maka aku leh kene jadi bidan terjun. Oleh kerana GURU PK kate buat je ape yg aku tau maka aku pasang lagu 70'an dan aku buat tarian dulu2 hahaha lawak betul. Aku ingat murid je yg ikut, siap semua guru2 ikut 2 hahaha lawak betul...bila teringat balik mungkin 2 je la kot yg tuhan bagi kat aku untuk hilangkan ape yg terbuku kat hati herm....

Petang 2 kami balik dan aku terus balik kampung bote dan terus koma sampai jam 2 petang hahahahaha penat bebenor le 2.

Sekian berita untuk program PERASA AUTO KEM


Tok Tua Sakti;
06-07-2009;
Changkat Jering- Kg Halban :

1 comments:

MeLaTi PuTeH said...

Betul ke bebudak tu suh nyanyi...ke tok tua yang bayar dorang hehehe..

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^