Aku; Pejuang Setia; Pejuang kata:

Author: Tok Tua Sakti /

PART 5

Kadang kala, kita sering rasakan yg stp ujian yg kita hadapi Satu malapetaka yg Maha hebat. Aku selalu nak pikir kan dengan pale otak aku supaya positifkan diri aku bila dpt ujian dan cobaan (mcm filem P.Ramlee) hehehehe. Semenjak aku baca buku gan dengar ceramah tentang "hukum tarikan" 2, aku makin nak belajorkan agar otak yg ada dlm pale aku ni supaya pkr2 yg baik2 je hehehehehe kira ok la 2 kan em.

Tapi kadang2 bila perkara 2 penuh ngan negatif je memanjang x mau nye teori tarikan 2 dah hahahaha maka jadi hampas le semua nya. Padan la ngan muka aku hahahaha. Kadang2 banyak mane pun teori kite kalu pale hotak kite ni senak nak mampus x bleh pikir, betul x? kalu salah 2 memang salah aku la 2 kan hahahaha. Hampas gak le aku kan hehehe.

Maka moral cite kite hari ni...banyakkan berdoa dgn TUHAN, kan TUHAN tempat yg terbaik untuk kita dapatkan kuasa positifkan diri kita. Dan beranggapan le yg tuhan nak menguji kita sebab DIA syg kan kite sgt2 ok....

aku mintak jalan dulu.....ingat aku jgn lupa gelak harharhar


Aku; Tok Tua Sakti;
03-07-2009;
Gua Halban:

1 comments:

MeLaTi PuTeH said...

Salam Tok Tua Sakti..

Kenapa dalam setiap cerita yang diceritakan banyak atas kealpaan sendiri..? Sekali pun kau tau kau masih berpegah teguh pada janjimu..Sedang pun begitu sahabat ku.. ini adalah ujian Illahi, aku minta untuk sahabat ku BERSABAR kerna Allah menjanjikan sesuatu untukmu..

Aku tidak perkatakan apa yang pernah aku janjikan.. tapi aku dan Ad@m sentiasa berada dibelakang mu, menyokong, mendorong dan membantu mu dalam apa jua sekalipun

Cuma aku berharap, Jagalah KESIHATANMU..
dan aku bermohon pada tuhan moga ujian ini berakhir dengan KEMENANGAN serta KEBERKATAN dari-Nya,
Kerna aku merindui keceriaan dan kegembiraan yang pernah kau bawak suatu ketika dulu...
Dan aku sayang pada "sahabat yg setia"
kerna kau "INSAN YANG TERPILIH";

Kita Yang Terpilih..

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^