hidup;baru;aku;tuhan;tunjukan aku jalan:

Author: Tok Tua Sakti /

sory aku cakap awal2 cz ni merupakan entr yg paling panjang.


PART 1


Untuk entry terbaru aku, aku akan mulakan hidup aku yang baru, impian aku untuk hidup bahagia dengan "dia" sudah berakhir. Aku telah rancangkan yg aku akan hidup dengan dia dan akan tinggalkan kawan aku, oleh kerana perancangan telah berubah, aku akn mulakan hidup bahagia dengan kawan2 aku dan jugak keluarga aku. Aku akan cuba sedaya upaya. Mohon dan harap tuhan berikan aku kekuatan sepenuhnya. Buat masa ini aku takkan cari pengganti dalam hidup aku kerna aku tak perlukan semua itu lagi buat sementara waktu. Mohon pada tuhan panjangkan umur aku untuk akhirnya aku menemui jodoh yg lebih baik.


Setelah aku pikir semalaman, coz aku tak leh tido gan selesa malam tadi, sebab x berapa sihat, aku mula pikirkan semula kejadian yg berlaku dalam hidup aku. Memang aku x nafikan, kawan aku antara punca keadaan ini berlaku..... tetapi hakikat nya hati "dia" yg beralih arah. Aku anggapkan kehadiran kawan aku adalah sebagi ujian untuk dia tetapi ternyata aku hanya berangan semata2. Konon2 sumpah setia , janji senyawa adalah mainan semata.


Dan paling aku lawak leh dia kata yg :cinta ni memang bodoh; dan ternyata lah yg kena bodoh 2 aku hahahahaha bodoh selama (13 tahun 2 huhuhu) ini kerana percaya kepada semua kehkehkeh. Betul la kata org tua2, kalu hati da ada yg lain, semua alasan boleh diguna pakai asal dapat hidup bahagia herm. Tapi aku rasa aku perlu menjadi org yg baik kan, org yg dalam bahagia jgn diganggu. Biarkan kerana kebahagiaan adalah perintah tuhan kan, jgn langgar perintah tuhan walaupun aku adalah insan yg paling banyak dosa diantara hamba tuhan; Tuhan ampunkan lah aku dan jadikan lah aku antara manusia yg baik dan gagal melakukan dosa yg berulang, dan kau ampun kan dosa org tua ku dan kekawan baik aku yg sememangnye baik:


Kuat betul aku membebel la. Mungkin da tua kot. Da habis cita setakat ni pasal dia, dan aku kan cuba selepas ni x kan ada cite pasal Dia= CARDOVA2 yang telah musnah dibawa alam hehehe.


PART 2


Hari ini aku sangat berlapang dada, mungkin aku da lepaskan semuanya yg terpendam didalam hati aku hehehehe.Tapi semput dada gak huhuhu. Sekurang2 nya aku mendapat sedikit kepuasan herm.


Kepada kekawan aku, Mariah, Lydia, Mohammad Adam, Along, Ikmal dan semua yg anggap aku kawan, aku sentiasa memerlukan kamu semua dalam hidup aku. Sehingga kini, baru aku sedar yg manusia tidak memerlukan cinta manusia, tetapi ramai sahabat2 yg baik em. Tuhan kau maha mengasihani aku.


Buat semua kekawan, aku amat merindui kamu semua dan aku akan pulang semula ke Shah Alam dalam masa terdekat ni. Hehehe kalu gaji masuk awal aku belanja menyanyi ok hehehe. Tak sabar nak jumpa semua.


Buat keluarga aku, terima kasih kerana sentiasa menyokong aku sepenuh kepercayaan aku sangat2 menyayangi kamu. Ya Allah permudahkan segala urusan kawan2 aku dan keluarga aku. Aku amat bertuah punyai keluarga yg bahagia dan sentiasa membuat aku tertawa walaupun dalam duka. Ampunkan aku kerana mengecewakan diri mu.


Aku masih ingat pesanan ibu aku; buat baik dibalas baik, buat jahat dibalas jahat; maruah yg baik akan dipelihara; maruah yg dinista akan sengsara. Terima kasih ibu, memberikan aku pengajaran yg paling berguna seumur hidup aku.


Aku;ingin;menjadi;Aku:
Osman;Abg (besar) Man;Tok Kelana;Tok Tua Sakti;Bota;Enggor:
20-07-2009
Ipoh
Tmn Cempaka;Sari 1:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^