kita;ciptakan;kehidupan;baru;aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Oleh kerana skg ni da banyak masa yg terluang, maka tercipta la hobi aku yg dulu2 masa bebudak, memancing gan berkebun hehehe. Aku memang aku minat gan pokok herba, jadi nye aku da tanam pokok misai kucing hehehe. Harga satu pokok mencecah RM25 tau, herm jadi nye aku tanam dalam beg hitam, kalu ada kekawan yg minat ambik je la, jangan mati da le kecewa plak aku kan.

Sekarang ni aku tengah suruh anak buah aku penuhkan beg hitam dengan tanah, aku dalam proses nak tanam jagung putih plak herm syok gak kan. Dan paling hebat dalam hidup baru ni aku da mula turun pergi sungai plak hehehe aktiviti memancing, siap malam tadi pun aku leh berani pg mancing, gile punya pasal ar ni. Bising2 mak aku huhuhuhu dia takut cz da dekat 17 tahun aku tak turun ke tebing mancing. Tapi nasib le bapak aku ok, hehehe siap sokong 2, dia kate duduk umah jam 10 mlm bukan leh tido pun, da penat mancing balik tido ar kan hehehehe terdiam mak aku huhuhu kire aku menang ar kan.

Malang nye ikan x dapat, pagut pun x hampeh betul ar, ayo sungai sebak (naik) plak udang x dapat le kan. Tapi aku syok cz aku da mula menjadi aku yg dulu, cam bapak aku selalu cakap; kite budak kampung, sebatikan diri gan budaya kampung: hehehe

Oleh kerana skg ni aku terpakse berulang alik dari Enggor > Bote maka makin galak le aku mancing hehehe. Aku ada program mancing hujung minggu ni gan cikgu2 kat sini, nak bawak deme test sungai aku. Kalu jadi aku akan cite balik ar kan.

Petang ni aku cadang nak jumpe pakcik aku, ada hal penting2 gile yg perlu aku lakukan, antara hidup dan mati 2 hehehe harap2 jawapan dari dia ape yg berlaku semuanya x betul, sebab aku harap sangat2 semua ni x betul. Mohon dan harap pada tuhan semua nya dapat diselesaikan.

2 je dulu buat masa ni, nanti kau sambung lagi ok. da....salam


aku;
Abg Men (name baru aku kat sini hehehehe)
23-07-2009
10.Pagi
S.K.Beluru

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^