Aku; mencari Aku:

Author: Tok Tua Sakti /

PART 4


Telah kita masuk ke bulan yg baru,1 Julai 2009. Hari ni aku tak lepak kat umah sewa aku, kakak aku suruh aku balik umah (Teluk Kepayang). Kakak aku dah nak pindah rumah sewa dia kat Taman Maju Seri Iskandar. Maka aku la yg jadi pemandu dia ditemani mak aku sebagai bodyguard hehehehe.

Sepanjang hari menjadi driver yang tak bergaji dan jadi le aku tukang angkat barang, cam sama standard bangla jugak le har...har...har... Pas balik aku terus balik bersiap pergi ke Pondok Umumi. Kali ni niat aku ziarah, solat Maghrib dan baca yassin sahaja. Usai bacaan yassin aku terus balik dan menuju ke Surau Besar (surau lama). Aku solat Isyak kat situ, maklum la dah nama duduknye kampung kalau tak pegi surau tak sedap gak kan hehehehe kira jaga air muka gak le kan hahaha maklumlah muka jenis bleh tahan hahahahaha (angkat bakul sendiri).

Tapi memang malang betul la aku, leh aku lepak kat motor Tok aku sebelah apak aku, baik punya sembang gan anak buah aku leh aku jatuh melentang kat atas motor 2, mengikut kajian aku, motor 2 tak stabil dan gak kain pelekat aku licin sangat sampai bleh terjelepuk atas motor nasib baik, kalu motor yang jatuh atas aku alamat makan bubur nasi le aku dalam sepital hahaha. Yang bertambah hangin satu badan 2, anak buah aku duk tengok je + gelak kan aku. Akibat daripada kejadian tesebut maka tergeliat le aku punya pinggang dengan bunyi tulang hahahahaha padan gan muka aku sendiri, tapi aku duk pikir gak yang mungkin ni "kifarah" atas perbuatan aku sebelum ni kot. Jadi nye sabo le aku sambil menahan kesakitan herm.

Moral cite nya, berhati2 le duk atas motor kalu pakai kain pelekat + pakai le spendar sebab aku semalam x pakai, nasib baik kain x terjelus, kalu x semua jemaah kat surau 2 batal wuduk hahahahahaha padan muka dorang.

sekian berita dari bote:

p/s: tahniah buat kekawan yg da naik pangkat kat SSCKL, moga terus berjaya dalam kehidupan.

Tok Tua Sakti a.k.a. Tok Kelana Bote1
Julai 2009
Gembala Gua; Bote:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^