ketika;aku;mencari;aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Semalam aku pergi semula ke gua lama (Pondok Umumi), niat aku nak infradi dgn Temenggong aku, tentang masalah aku. Oleh kerana malam 2 malam program dan malam 10 surah, kene la aku ikut sama.

Jawapan daripada masalah aku membuatkan aku mengeletar sehingga kini dan merunsingkan keadaan aku.Mohon tuhan permudahkan segala urusan bagi semua yg berlaku. Betul kate org tua2; ditelan pahit nak dibuang sayang, ditelan mati emak dibuang mati bapak:

Kerisauan dan kebuntuan membuatkan aku semakin pasrah dalam kehidupan aku sendiri. Disaat aku sudah mula terbiasa dengan kesepian, datang plak macam2 herm, mungkin ini ujian yg perlu aku lalui untuk melangsaikan segala dosa yg pernah aku lakukan, mungkin.

Malam tadi aku dapat satu ilmu yg amat berguna sepanjang perbincangan.

4 pekara yg ada di dunia;

1= kekafiraan
2=tipu daya
3=kelalaian
4=mencengkam

aku jugak terpaksa diajar semula untuk berfikir secara lebih keras dan kembali kepada teras;
Bagi maksud setiap perkataan yg ada akan kita bincangkan semula kerana aku masih berfikir perkara di atas. Kalu nak pikir sama2 le tajamkan akal hehehe.

Hari ni seperti biasa aku akn pulang semula ke Bota untuk pergi ke HCM, apak aku kan cube untuk tanggal kan tube hari ni, mohon dan harap tuhan akan permudahkan segala urusan apak aku... amin...

Tuhan;aku;insan;kerdil:

Tok Tua Sakti;
22-07-2009
Enggor

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^