kebebasan asasi???;aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Assalamualaikum semua + salam kasih sayang .....

Setelah lama Negara aku ni Merdeka.... dan antara sbb ni le aku kekadang malas nk menulis mengikut selera nafsu hati aku dan banyak post2 yg terpaksa aku simpan untuk peribadi je kakakakaka...sbb ape??? sbb ada perkara yg kite rasa jujur tapi org rasa sakit hati hehehehe dan bila perlembagaan untuk rakyat yg konon nye selamat tapi kite rasa terikat.

Perlembagaan Persekutuan Malaysia/Kebebasan Asasi

Perkara 10. Kebebasan bercakap, berhimpun dan berpersatuan.
(1) Tertakluk kepada Fasal (2), (3) dan (4)—
(a) tiap-tiap warganegara berhak kepada kebebasan bercakap dan bersuara;
(b) semua warganegara berhak untuk berhimpun secara aman dan tanpa senjata;
(c) semua warganegara berhak untuk membentuk persatuan.

huhuhuhuhu benda ni akan jadi kartun bila jadi cam kat bawah ni......

Campurtangan politik: Penerbit ntv7 letak jawatan
sumber; malaysiakini

Penerbit kanan ntv7 Joshua Wong mendakwa terdapat campur tangan melampau daripada pihak kerajaan dan juga penapisan yang keterlaluan. Wong (kiri), yang menerbitkan rancangan popular bahasa Mandarin 'Editor's Time', berkata 'larangan yang tidak munasabah' dikenakan ke atas rancangannya yang sering-kali membincangkan isu sosio politik di negara ini. “Pihak pengurusan tertinggi ntv7 bersikap tidak munasabah. Kebebasan disekat dan mereka yang engkar akan dihukum sehingga menjejaskan sikap profesionalisme kakitangan,” katanya pada sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor, hari ini.

Dalam blog aku ni mmg aku kurangkan cakap pasal hal2 politik sbb aku nak jadi kan ruangan ni untuk hal2 peribadi aku...tapi aku jenis yg suka membaca + fahami + menilai = membuat keputusan dari 2 sudut posisi yg berlainan mengikut cara aku ( pemikiran aku sendiri ).

Aku pelik bila aku bukak blog2 yg aku suke, banyak sangat cite pasal katak hehehehe dan aku jenis tak suke binatang yg tak berbulu kakakakaka dan aku harap katak2 akan pupus kat muke bumi ni hahahaha sbb ape??? sbb aku geli gan katak kahkahkahkah.

p/s; aku dengo cite kawan aku ( tak yah sebut nama ) pun dah jadi katak gak huhuhuhu tolong!!!! jgn dekat gan aku sbb aku geli geleman kahkahkahkahkah

aku;
toktuasakti;
22 april 2010;
umah aku:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^