surat misteri; aku:

Author: Tok Tua Sakti /

Assalamualaikum + Salam Ramadhan + Salam kasih sayang....

Pas Sahur tadi kak aku tunjuk kan aku satu surat misteri hahahaha dan rupe2 nye nota resepi yg dia jumpe masa kemas kan dapur petang semalam... baca punya baca baru le kami tau yg resepi tu nk buat masakan gulai tempoyak rupenye... Oleh kerana gaya penulisan yg agak menhumor kan dan buat kami gelak beso masa bersahur, aku pun nk gak berkongsi gan korang semua hahahaha (kalu tak gelak pun tak pe sbb yg penting aku dah gelak dulu kakaka)

oleh kerana tulisan tu korang tak nampak aku salin kan untuk korang kan, mana tau korang nk try masak em...

1. cabai merah 4-5 biji/ kasi power ikut sesedap tekak

2. kunyit idup beso ibu jari kaki @ ibu jari sesedap perut

3. serai 3-2 btg ikut selera hempedu dgn anak lesung batu, jgn bland x sedap!!!!!

4. tempoyak kasi banyak,kasi pekat sesedapnye..

5. ikan- masuk ayo jgn banyak@ sikit sgt jgn cair sgt@ ign pekat sgt.

6. letak garam dan gaul sesedap rasa..

tamat

p/s; teringat masa aku masak gulai tempoyak gan kekawan umah aku hahaha sampai misai keli pun lupe nk buang hahahahaha terkejut beruk yop....hahaha

aku;
toktuasakti;
umah aku:

2 comments:

MeLaTi PuTeH said...

Hehehe sape tulis ni mesti yeop din ni kan?

Si Comel Angah said...

dah try cuba tapi xsedap...ayah cakap terlalu cair...huhuhu

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^