Salam Nuzul Quran; aku:

Author: Tok Tua Sakti /

( pandangan; Gua Hira')

Assalamualaikun + Salam Ramadhan + Salam kasih sayang buat semua....

Setelah meniti hari ke 17 ramadhan..dan setelah 821 tahun Quran diturun kan dari langit untuk kesejahteraan bumi dan seisinya... ( aku tak kan mengulas panjang sbb aku bukan ahli dalam bidang agama ..maaf andai ada yg tak besetuju gan entry aku ).

Untuk bahan fikir kita; sejauh mana pengamalan Quran mampu menjadikan kita insan yg sempurna dan mulia, kerna itu lah Quran diturun kan Tuhan buat semua makhluk jajahan Nya....

aku jumpe ayat (sory sbb lupe sumber dari mana)yg aku rasa amat reliven buat masa skg ni dan untuk kita fikirkan bersama...

“Anda melihat manusia membaca al-Quran dengan cepat. Mereka membaca huruf-huruf al-Quran dengan suara yang baik (sebutan) yang baik. Mereka berdebat tentang baris di bawah, di hadapan dan baris di atas seakan-akan mereka sedang membaca syair-syair Arab. Merenungi maksud al-Quran serta mengamalkannya menjadi tidak penting bagi mereka. Adakah dalam dunia ini wujud keadaan terpedaya yang lebih daripada itu?” (Ihya Ulumuddin, Imam al-Ghazali (terjemahan Prof. TK. H. Ismail Yakub MA), Pust. Nasional, 1981, Singapura, jil 6 hal 34)

p/s; Mohon pada Tuhan, berikan kefahaman, dan perlindungan , sepanjang kehidupan;aku:

aku;
toktuasakti;
17hb Ramadhan 1431h;
umah aku:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^