( gambo ni tak de kaitan gan entry, aku minat sbb unik tu je hehehe )

* sambung post tentang MERDEKA.

Assalamualaikum + Salam kasih sayang buat semua....

Lagi 6 hari kite akan menyambut perayaan kemerdekaan yg ke 53. Dan terbaca surat khabar yg tak kan ada acara kebudayaan ( tari menari ) dilakukan sempena sambutan kemerdekaan dan aku jangkakan yg konsert2 pun tak kan ada gak ar em.

Nasib le Bulan merdeka jatuh bulan Ramadhan hehehehe kalu tak ( sendiri pikir ar hahaha ). Pada pandangan mata aku, bendera pun tak nampak kat sepanjang kawasan tempat aku, jauh kat motor @ keta. Mungkin ada tapi dengan jumlah yg agak minima. ( yang pasti "BENDERA" dari seberang agak garang sampai baling taik kat bendera kita adoiiii ) Sape nk jawab???

Bila menyebut tentang MERDEKA pasti berkaitan gan BENDERA, mudah bukan? sifir yg sering ditanam kan dari bangku sekolah lagi, paling2 tidak pun cite JEPUN jajah MELAYA @ bintang 3 hehehehe ( teringat masa bebudak dulu em) dan sekarang ape yg ditanam dan hendah dituai dapat dilihat pada hasil nye = tak menjadi hahaha. ( korang leh tengok ape yg dah jadi kat negara kite skg ) dalam bulan merdeka + ramadhan , masih ada org buang anak + bunuh membunh @ macam2 lagi ( malas nk ulas panjang2 ).

Apa yg perlu dilakukan saat ini, kembali berfikir dan bertindak dengan "panduan" menanam semula benih agar tuaian yg akan disambuat akan lebih baik pada masa hadapan ( mudah2 han) , tanpa kefahaman agama yg jelas episod yg sama akan terus berlaku dan berlaku tanpa ada sekatan dan halangan...

p/s; kita naikan bendera dengan dada yg sempurna, namun fikiran dipijak nista oleh jajahan lama dengan rangkaian tanpa panduan; aku:

aku;
toktuasakti;
25 ogos 2010;
opis aku:


0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^