part 1; bota>taiping>kuala kangsar>bota; aku:

Author: Tok Tua Sakti /



Assalamualaikum + Salam kasih saya dari aku buat semua....

Projek yg seterusnya kami ke Taiping Bandar Warisan... Kali ini bepergian dengan ahli yg agak ramai dari selali ( Jeman, Malik,E.G,Wana,Zilah, Munirah, Umie dan Aku )Dengan menggunakan 2 kenderaan kami gerak ke Taiping dari Bota kiri.


Cam biasasebelum bergerak kene sarapan pagi hahahaha dan Makan merupakan agenda yg utama dalam siri jelajah yg kami buat pun sbb kali lah......GENG KUAT MAKAN hahahahaha. ( nampak tak semua muka lapo kat atas ni hahaha ).


Yup, destinasi pertama kami BUKIT LARUT hehehe dan ternyata kami sedikit kecewa bila.....

hahahahahahahahahaha TIKET HABISSSSSSS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ternyata kami bukan mudah berputus asa bila kami tetap mendaki bukit ni walaupun separuh je pun, separuh ke???? hahahahaha ayat yg sesuai kaki bukit je kot huhuhuhu dan kelihatan 2 org kawan kami yg paling hebat bila jalan naik bukit pakai kasut tumit tinggi hahahaha
( naik; buntot ke belakang, turun; perut kedepan huahuahuahua )

Dan hasil nye...misi berjaya hehehe dengan senyuman gembira....

Dan misi yg seterusnya bergambar di taman sekitar taiping...( banyak gambo, jadi nye tengok2 le dulu )


Seterusnya, Kota Ngah Ibrahim... tempat yg penuh dengan rakaman ceritera sejarah tentang perjuangan dan pemerintahan....


Dan kami singgah berteduh solat diantara Masjid yg tertua di Bandar Taiping.


Misi utama yg akhirnye terlaksana huhuhuhu MEE UDANG( dengan wajah yg sedikit mencuka hahaha )

Singgah sebentar di pusat pendidikan paya bakau taiping ( sayang dah cam terbiar je huhuhu )



Dan seperti biasa, MAKAN lagi untuk entah keberapa kali sebelum solat magrib di Majid Ubaidiyah Kuala Kangsar huhuhuhuhu ( Acara wajib = MAKAN2)

p/s; penat berjalan @ penat makan??? huhuhu

aku;
toktuasakti;
19 feb 2011;
umah aku:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^