dalam gelap; ada cahaya; aku:

Author: Tok Tua Sakti /


Malam tadi elektrik putus lebih dari satu jam, em dah lama gak api tak pernah putus, sembag2 gan apak dia kate cam 30 tahun yg lepas api baru nk masuk kampung. Entah yg aku tau masa ada lahir api mmg dah ada, cuma masa aku kekecik masa belajo dedulu api selalu terputus kekadang seminggu 3x ( macam makan ubat pulak hahahahaha ). Habis hitam buku2 latihan aku kene jelaga pelita minyak tanah hehehehe.




Mak gan Mak we ( kakak mak ) mengayam tikar mengkuang, mak kate dedulu pakai 1 pelita pun cukup kalu nak "semat atap" ( anyam atap rumbia ) buat jualan , entah skg susah nk jumpa da kan em. Aku pulak cam biasa dah gelap baring je la kan hehehehehe. Tapi aku duk pikir kalu dedulu kalu api tak de kami ( ga nadik beradik ) suke main bayang2 hehehe buat bentuk rerama le macam2 hehehehe. ( masa gelap pun leh buat main hehehe mgkin tak cam budak skg kalu gelap jadi lebih takut kan??? hahahahaha croiii sungguh ar em ).

p/s; dalam gelap kita akan lebih memahami tentang cahaya dan lebih memerlukan nya dari segala- gala dari apa yg ada... em..

aku;
toktuasakti;
1 jun 2010;
umah aku:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^