selamat menunaikan haji; aku:

Author: Tok Tua Sakti /


( maaf post aku agak lewat )

Assalamualaikum + Salam kasih sayang dari aku..

Dengan harapan dan doa, aku harapkan kesemua jemaah haji dilindungi dan dirahmati Tuhan hendaknya, dan selamat pergi dan kembali dengan haji yg sempurna. Amin.....

Ali bin Abi Talib r.a. mengatakan bahawa Rasulullah SAW telah bersabda, maksudnya: “ Barang siapa menghendaki ( kebaikan ) dunia dan akhirat, maka hendaklah dia mengunjungi Baitullah sebab setiap orang yang mendatanginya seraya memohon kepada Allah akan ( kebaikan ) dunia, nescaya Allah akan mengurniakannya dan setiap orang yang memohon kepada-Nya akan ( kebaikan ) akhirat, nescaya Dia akan menyimpan sebahagiannya untuknya. Ingatlah wahai manusia, kerjakanlah olehmu haji dan umrah, perturutkanlah antara keduanya, sebab keduanya akan mencuci dosa-doa, ibarat air mencuci kotoran yang melekat pada baju. Keduanya juga akan menghilangkan kefakiran, ibarat api menghilangkan kotoran besi ”

p/s; agak2 bile le teman lak nk pi nih em...

aku;
toktuasakti;
15 nov 2010;
umah aku:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Komen Anda...
^TokTuaSakti^